Maatregelen van NBG met betrekking tot het Coronavirus

Bij NBG hebben we de nodige maatregelen genomen om in tijden van het Coronavirus onze dienstverlening te kunnen blijven bieden. Soms zullen dingen hierdoor net even anders gaan dan u gewend bent.

Bereikbaarheid

Alle medewerkers van NBG werken momenteel vanuit huis. We hebben ervoor gezorgd dat iedereen gewoon telefonisch en via email bereikbaar is. De klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 09.00 uur tot 17.00 uur via 040 204 77 77 of mail naar info@nbg.nl.

Onze hypotheekadviseurs zijn via hun mobiel ook buiten kantooruren bereikbaar.

Veiligheid

Onze medewerkers werken vanuit huis via een beveiligde verbinding. Vertrouwelijke documenten kunt u bij NBG eenvoudig uploaden op een beveiligd klantportaal.
 
Advies via telefoon of beeldbellen

Het is bij NBG mogelijk om telefonisch hypotheekadvies te krijgen. Daarnaast introduceren we versneld de mogelijkheid voor beeldbellen, zodat u toch face to face met uw adviseur kunt spreken.

Advies aan huis

Zolang dit toegestaan is, blijven we klanten thuis bezoeken. We volgen daarbij de actuele richtlijn van het RIVM met betrekking tot het Coronavirus. Dit betekent geen handen schudden en bij milde klachten (sociale) contacten vermijden. Onze adviseurs zullen alleen klanten bezoeken als zij geen gezondheidsklachten hebben.
    
We vragen u dezelfde voorzichtigheid in acht te nemen. Mocht er in uw huishouden sprake zijn van milde klachten, dan vragen we u dit telefonisch aan ons te melden.

Update: we bieden voorlopig geen advies aan huis voor klanten ouder dan 60 jaar. Dit omdat deze leeftijdsgroep extra kwetsbaar is voor het coronavirus. Uiteraard blijven we deze klanten graag van dienst via telefonisch advies en binnenkort met beeldbellen.

Doorlooptijd

Voor de meeste geldverstrekkers geldt dat werknemers momenteel thuis werken. We hebben vooralsnog geen problemen ondervonden in de bereikbaarheid van maatschappijen. Ook de doorlooptijden zijn ongewijzigd gebleven. Dit blijven we voor u in de gaten houden.

Dit geldt ook voor de notariskantoren en taxateurs waar we mee samenwerken. Mocht dit veranderen, dan laten we dat u op tijd weten en zoeken we met u naar een oplossing.

Update: een aantal geldverstrekkers heeft al aangegeven de termijnen (wanneer nodig) te versoepelen.

Printen, ondertekenen en scannen

Heeft u mometeel geen printer tot uw beschikking, vraag dan uw familie, vrienden of buren te hulp.

Heeft u momenteel geen scanner tot uw beschikking, dan kunt u foto’s van de opgevraagde documenten maken. Gebruik daarbij de apps Google Drive, Microsoft Lens of Tiny Scanner. De foto’s worden dan gebundeld tot 1 document.

Vaak is het voldoende om alleen de pagina’s die ondertekend moeten worden te printen en weer in te scannen. Deze kunt u vervolgens toevoegen aan het document. Hier leest u hoe: https://helpx.adobe.com/nl/acrobat/using/merging-files-single-pdf.html.