Maatregelen van NBG met betrekking tot het Coronavirus

Bij NBG hebben we de nodige maatregelen genomen om in tijden van het Coronavirus onze dienstverlening te kunnen blijven bieden. Soms zullen dingen hierdoor net even anders gaan dan je gewend bent.

Bereikbaarheid

Medewerkers van NBG werken momenteel veelal vanuit huis. We hebben ervoor gezorgd dat iedereen gewoon telefonisch en via email bereikbaar is. De klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 09.00 uur tot 17.00 uur via 040 204 77 77 of mail naar info@nbg.nl.

Onze hypotheekadviseurs zijn via hun mobiel ook buiten kantooruren bereikbaar.

Veiligheid

Onze medewerkers werken vanuit huis via een beveiligde verbinding. Vertrouwelijke documenten kun je bij NBG eenvoudig uploaden op een beveiligd klantportaal.
 
Advies via telefoon of beeldbellen

Het is bij NBG mogelijk om telefonisch hypotheekadvies te krijgen. Daarbij bieden we de mogelijkheid voor beeldbellen, zodat je toch face to face met je adviseur kunt spreken.

Advies aan huis

Zolang dit toegestaan is, blijven we klanten thuis bezoeken. We volgen daarbij de actuele richtlijn van het RIVM met betrekking tot het Coronavirus. Dit betekent geen handen schudden en bij klachten (sociale) contacten vermijden. Onze adviseurs zullen alleen klanten bezoeken als zij geen gezondheidsklachten hebben.
    
We vragen je dezelfde voorzichtigheid in acht te nemen. Mocht er in je huishouden sprake zijn van klachten, dan vragen we je dit telefonisch aan ons te melden.

Doorlooptijd

Voor de meeste geldverstrekkers geldt dat werknemers momenteel thuis werken. We hebben vooralsnog geen problemen ondervonden in de bereikbaarheid van maatschappijen. Ook de doorlooptijden zijn ongewijzigd gebleven. Dit blijven we voor je in de gaten houden.

Dit geldt ook voor de notariskantoren en taxateurs waar we mee samenwerken. Mocht dit veranderen, dan laten we je dat op tijd weten en zoeken we met je naar een oplossing.

Printen, ondertekenen en scannen

Heb je momenteel geen printer tot je beschikking, vraag dan familie, vrienden of buren om hulp.

Heb je momenteel geen scanner tot je beschikking, dan kun je foto’s van de opgevraagde documenten maken. Gebruik daarbij de apps Google Drive, Microsoft Lens of Tiny Scanner. De foto’s worden dan gebundeld tot 1 document.

Vaak is het voldoende om alleen de pagina’s die ondertekend moeten worden te printen en weer in te scannen. Deze kunt je vervolgens toevoegen aan het document. Hier leest je hoe: https://helpx.adobe.com/nl/acrobat/using/merging-files-single-pdf.html.